burung terbang



Wednesday 22 May 2013

HARI-HARI IALAH HARI KEKASIH


  

     Hari kekasih selalunya disambut setiap tahun sekali pada 14 Febuari...Hari eksploitasi dan manipulasi dimana rasa cinta untuk menderhaka kepada pencipta cinta. Atas dorongan untuk meraikan cinta kononnya, batas akidah, syariat dan akhlak dilanggar semahu-mahunya. Cinta yang dicipta indah oleh ALLAH yang maha indah menjadi punah. Dikotori oleh pemujanya seperti kera yang merosakkan bunya. Cinta yang suci untuk tujuan yang suci telah dicemari. Cinta yang menfokuskan seks-yakini cinta yang diilhamkan oleh tuhan kepada haiwan itulah yang dipuja oleh manusia yang bertamadun.





*HARI KEKASIH*

   Sebenarnya, perayaan hari kekasih bukan semata-mata perayaan luaran sahaja. Ia datang dalam bentuk pakej yang menyarang remaja secara multidimensi. Ia datang dengan idea kebebasan tanpa batas seperti pendedahan aurat, pergaulan lelaki dan wanita secara bebas, tarian, lagu dan unsur-unsur hedonisme yang cukup membahayakan. Persoalannya, mengapa hari kekasih dilarang untuk disambut oleh orang islam??? Sebab sejarah sambutan itu sendiri sudah dikaitkan dengan sesuatu yang bertentangan dengan akidah. Apabila kita turut merayakannya, seolah-olah kita juga turut merelakan atau meredai kebenaran akidah mereka.


*SALAH SANGKA*

   Pada waktu inilah budaya barat mencelah. Remaja menyangka budaya barat penawar yang akan memberi hiburan dan kenangan padahal ia racun yang sangat berbisa. Bukan sahaja masalah yang sedia ada pun akan semakin membesar. Itulah bahana budaya barat yang menawarkan kepada remaja produk yang bernama VELENTINES DAY. Malangnya, produk inilah yang sentiasa dipromosikan dan diiklankan sehingga menjadi budaya secara langsung ataupun tidak. Apabila sudah menjadi budaya, yang palsu nampak benar, yang salah nampak indah dan hebat. Kesan yang paling berkesan dan cepat ialah kita akan menyerupai mereka dari segi cara berfikir, emosi dan jiwa, akhirnya, ini akan mempengaruhi tingkah laku dan kelakuan. 




#"say no to valentines day".."Islam hanya membenarkan rasa kasih itu dijalinkan dalam bentuk ikatan yang sah agar rasa cinta dibina atas asas-asas yang kukuh, mulia dan terhormat."

No comments:

Post a Comment